مجتمع آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان Educational Complex of IUT

خواب دانش آموزان در ایام امتحانات

نکاتی در مورد خواب دانش آموزان در ایام امتحانات 

یکی از مهم ترین نیازهای افراد در ایام امتحانات خواب است .گاهی به دلیل استرس های ایام امتحانات فرد دچار اختلالات خواب می شود یا به دلیل ساعات طولانی مطالعه در طی روز از شدت خستگی نمیتواند بخوابد.

طبق مطالعات 7 تا 9 ساعت خواب طی شبانه روز را برای افراد ضروری است و فرد در ایام امتحانات باید برنامه درسی خود را طوری تنظیم کند که حتما این میزان خواب را  داشته باشد .

در برخی موارد  یک ساعت خواب بعد از ظهر می تواند به کاهش خستگی ناشی از درس خواندن ودادن توان به ذهن موثر باشد .

به دانش آموزان توصیه می شود به هیچ وجه شب قبل از امتحان تا صبح بیدار نمانند و به مغز خود استراحت کافی بدهند زیرا ممکن است در صورت خستگی مغز به خاطر آوردن مطالب خوانده شده دشوار باشد.

دانش آموزان عزیز در ایام امتحانات صبح زود بیدار شوند زیرا این زمان زمان مناسبی برای درس خواندن است .

استفاده از قهوه و نوشابه های محرک و انرژی زا به منظور جبران زمان برای درس خواندن و کاهش خواب موجب تپش قلب ،بی قراری ،اضطراب و.... و حتی کاهش اشتها را نیز در پی دارد.

توصیه می شود قبل از خواب در شب امتحان یک لیوان شیر ولرم بنوشید و از مصرف مواد محرک خودداری کنند .

برخی افراد قبل از خواب وارد فضای مجازی می شوند و به گمان خود استراحت می کنند این کار ذهن را هوشیار نگه می دارد و خستگی را تشدید می کند .

 

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
مشاهده لیست تمام مطالب...