مجتمع آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان Educational Complex of IUT

ثبت نام Aicup

ثبت نام Aicup

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام  اینجا کلیک  فرمایید .

مهلت ثبت نام 18 شهریورماه 1400

فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی

رتبه های برگزیدگان رویداد ایده شو دانش آموزی

رتبه های برگزیدگان رویداد ایده شو دانش آموزی 

جمعه 25 تیرماه 1400

فیلم معرفی دوره کد نویسی

فیلم معرفی دوره کد نویسی لطفا برای مشاهده اینجا کلیک فرمایید .

حواس پرتی کنکوری ها

به طور کلی حواس پرتی به معنای عدم داشتن توجه و تمرکز روی یک موضوع خاص تعریف میشه و با جملاتی مثل چی میخواستم بگم؟ یه چیز میخواستم بگم یادم رفت؟ داشتم چی میگفتم؟ و...خودش رو نشون میده.

عوامل موثر در حواس پرتی
از مهمترین عوامل دخیل در ایجاد حواس پرتی کمبود خواب و خستگی است؛ عدم داشتن خواب کافی و مناسب و یا درس خواندن بدون استراحت، سطح دقت ما رو کم می کنن و باعث میشن که خطاها و درصد اشتباهاتمون بالا بره و همچنین کیفیت مطالعمون کاهش پیدا کنه.

بجز کمبود خواب و خستگی که مستقیما روی تمرکز نقش دارن، شلوغ بودن ذهن ما هم میتونه باعث کاهش تمرکز بشه، قبل از مطالعه باید با خودمون قرار بذاریم که اجازه ندیم ذهنمون به مسایل دیگه ای فکر کنه برای این کار می تونیم از تکنیک قلم و کاغذ استفاده کنیم.

برای این تکنیک کافیه که موقع مطالعه یک کاغذ کنار خودتون بذارین و هر وقت دیدید که یک موضوع داره ذهنتون رو منحرف می کنه سریع روی کاغذ بنویسیدش و بعد از درس دربارش فکر کنید.اینجوری ذهنتون خالی می شه و دیگه به اون موضوع فکر نمی کنه؛ اگر به طور مداوم این کا رو انجام بدیم به مرور زمان ذهنمون یاد می گیره که در حین مطالعه منحرف نشه.

 بالا بودن سطح استرس هم از دیگر عوامل مهم دخیل در کاهش استرس محسوب می شه که با تکنیک های مدیریت استرس می تونیم اون رو به حداقل برسونیم.

همچنین نداشتن تمایل باطنی به مطالعه هم از دیگر عوامل موثر در کاهش تمرکزه. خیلی اوقات بخاطر خستگی، بی حوصلگی یا نا امیدی نمی تونیم مطالعه خوبی داشته باشیم و صرفا خودمون رو مجبور به مطالعه می کنیم در حالیکه تجربه نشون داده که یادگیری در چنین حالتی به حداقل خودش میرسه؛ در چنین شرایطی بهتره که یک بار دیگه به خودمون و فاصلمون تا اهدافمون فکر کنیم و با انگیزه بیشتر راه رو ادامه بدیم و در صورت لزوم کمی به ذهنمون استراحت بدیم.

تمرین های افزایش تمرکز
همواره سعی کنید که زمان و مکان مشخصی برای مطالعه داشته باشید این کار به ذهن ما نظم می دهد و باعث بالا رفتن سطح تمرکزمون میشه.
بعد از از یک ساعت مطالعه لحظاتی به دور دست خیره بشید؛ این کار باعث استحراحت ماهیچه های چشم، جلوگیری از سردرد و افزایش تمرکز میشه.

در محیط های شلوغ درس نخونید؛ اما خودتون رو هم عادت ندید که فقط تو محیط های کاملا آروم درس بخونید اینجوری کوچکترین سر و صدایی تمرکز شما رو بهم می ریزه.
    به علاوه موادغذایی ای هم مثل کافئین، علاوه بر اینکه خستگی ما رو از بین می برن باعث افزایش سطح تمرکزمون هم می شن.
    منبع: گروه آموزشی مقدم (روانگام)  .استخراج از سایت میگنا 

    تولد امام رضا(ع)

    تکنیک شش کلاه تفکر چیست و چه کاربردی دارد؟

    تکنیک شش کلاه تفکر چیست و چه کاربردی دارد؟

    در این تکنیک افراد با گذاشتن هر یک از کلاه‌ها بر سرشان، سبک فکری‌شان را براساس رنگ کلاه‌شان تغییر می‌دهند.در واقع این افراد سعی می‌کنند نقش بازی کنند.

    تکنیک شش کلاه تفکر (six thinking hats technique) یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های خلاقیت است.

    ابداع کننده این تکنیک، ادوارد دوبونو Dr. Edward de Bono(پدر تفکر خلاق) است. ادوارد دوبونو را به عنوان نویسنده و متفکر می‌شناسند. عمده فعالیت‌های او در زمینهٔ شیوه‌های فکر کردن و آموزش تفکر خلاق است. او توانایی فکر کردن را یک مهارت و در واقع مهم‌ترین مهارت انسانی می‌داند و معتقد است فکر کردن مهارتی آموختنی است و نباید آن را با هوش اشتباه گرفت. تکنیک شش کلاه تفکر روشی برای اصلاح تفکر در فرد می باشد.

    در این تکنیک شما با به سر گذاشتن هر کدام از کلاه ها مساله را از دیدگاه متفاوتی بررسی میکنید و با جمع بندی تمامی این دیدگاه ها می توانید به حل مساله بپردازید. آقای دوبونو که به عنوان مُبدع نظریه «تفکر جانبی» هم شناخته می‌شود، کتابی با عنوان «شش کلاه تفکر» نیز نوشته که به زبان فارسی هم ترجمه شده است.

    در این تکنیک به‌طور کلی با استفاده از شش سبک فکری، موضوع یا مسئله مورد نظر، بررسی می‌شود. برای هریک از شش سبک فکری نیز یک کلاه با رنگی مخصوص در نظر گرفته شده است. در واقع رنگ کلاه‌ها نمایان‌گر طرز تفکر و نگرش افراد می‌باشد. برای استفاده از تکنیک ۶ کلاه فکری برای ارتقاء کیفیت تصمیم گیریهایتان، باید به تصمیم سر گذاشتن هر کدام از این کلاه ها فکر کنید.

    منبع :سایت میگنا 

    ایام 14 و 15 خرداد

    خواب دانش آموزان در ایام امتحانات

    نکاتی در مورد خواب دانش آموزان در ایام امتحانات 

    یکی از مهم ترین نیازهای افراد در ایام امتحانات خواب است .گاهی به دلیل استرس های ایام امتحانات فرد دچار اختلالات خواب می شود یا به دلیل ساعات طولانی مطالعه در طی روز از شدت خستگی نمیتواند بخوابد.

    طبق مطالعات 7 تا 9 ساعت خواب طی شبانه روز را برای افراد ضروری است و فرد در ایام امتحانات باید برنامه درسی خود را طوری تنظیم کند که حتما این میزان خواب را  داشته باشد .

    در برخی موارد  یک ساعت خواب بعد از ظهر می تواند به کاهش خستگی ناشی از درس خواندن ودادن توان به ذهن موثر باشد .

    به دانش آموزان توصیه می شود به هیچ وجه شب قبل از امتحان تا صبح بیدار نمانند و به مغز خود استراحت کافی بدهند زیرا ممکن است در صورت خستگی مغز به خاطر آوردن مطالب خوانده شده دشوار باشد.

    دانش آموزان عزیز در ایام امتحانات صبح زود بیدار شوند زیرا این زمان زمان مناسبی برای درس خواندن است .

    استفاده از قهوه و نوشابه های محرک و انرژی زا به منظور جبران زمان برای درس خواندن و کاهش خواب موجب تپش قلب ،بی قراری ،اضطراب و.... و حتی کاهش اشتها را نیز در پی دارد.

    توصیه می شود قبل از خواب در شب امتحان یک لیوان شیر ولرم بنوشید و از مصرف مواد محرک خودداری کنند .

    برخی افراد قبل از خواب وارد فضای مجازی می شوند و به گمان خود استراحت می کنند این کار ذهن را هوشیار نگه می دارد و خستگی را تشدید می کند .

     

    آمار شرکت کنندگان جشنواره پاکیاران هنر و خلاقیت

    برای دانلود فایل PDF از قسمت فایلهای ضمیمه اقدام فرمایید.

    فایل های ضمیمه :
    مشاهده مطالب قدیمی تر...